Parkovací senzory Cobra Parkmaster

Často se mě na to lidi ptají, tak jsem udělal fotky a napsal nějaké informace o dodělávaných senzorech.

Po koupi pětimetrové popelnice mi bylo jasné, že abych s tím dokázal zaparkovat, budu potřebovat parkovací senzory. Největší zkušeňáci sice dokáží zaparkovat na centimetr přesně bez senzorů, ale já se mezi největší zkušeňáky neřadím.
Vybral jsem čtyřsenzorový Cobra Parkmaster. Přestože nebyly úplně nejlevnější (v roce 2004 stály kolem 4 tisíc vč. DPH), rozhodně volby nelituju.
Jak vypadají na autě jsem vyfotil zde. Upozorňuji, že je to foceno ráno v Norsku, je kolem nuly a nárazník je namrzlý, takže to vypadá jako odřené a senzor jako prasklý, ale je to jen námraza.
Senzory CobraSenzory

Po dvou letech bych si dovolil můj výběr zrekapitulovat. Senzory hodnotím jako skvělé. Za celou dobu jsem měl pouze jednou problém s námrazou, kdy vrstvička ledu měla za následek, že senzory neustále pípaly. Problémy se špínou a podobně jsem nezaznamenal.
Citlivost je perfektní. Výborná vlastnost (ač je to docela běžné, zdaleka to dnes není samozřejmost) je pípnutí při zařazení zpátečky. Mám tedy jistotu, že modul funguje a že se na senzory mohu opravdu spolehnout.


Instalace byla velmi snadná, dokonce jsem si ani nepřipadal jako Pat nebo Mat. Balení obsahovalo:

  • 4 senzory
  • ovládací jednotku
  • kabeláž
  • nalepovací samolepky s překreslenými otvory pro snadnou instalaci
  • kroužky, které se při lakování vloží do senzorů, aby se nepřelakovala aktivní část

Nejprve bylo třeba vyměřit, kam senzory přijdou, pak nalepit samolepky, vyvrtat aretační otvor, vyvrtat otvor pro senzor (to vše celkem 4x). Poté vyvrtat otvor do kufru, nasadit senzory, protáhnout kablíky. Připevnit řídící jednotku, zapojit kablíky od senzorů a uzemnit. Pak jen najít mezi původní kabeláží ten vodič, co vede k couvacímu světlu a připojit k němu napájecí kablík. Sednout do auta, nastartovat, zařadit zpátečku a nejlépe s nějakým figurantem vyzkoušet, zda fungují všechny čtyři senzory tak, jak mají. Pro zručného člověka práce na půl hodiny, pro nešiku jako já i s vyměřováním asi hodina a půl.

Upozorňování je zvukové. Při zařazení zpátečky to jednou pípne. Při přibližování k překážce se od 1,2m začne ozývat přerušovaný tón. Jak je běžné – čím častější pípání, tím menší vzdálenost od překážky. Trvalý tón se začne ozývat ve vzdálenosti 30cm a menší. Těch 30cm je napevno naprogramovaná hodnota, nejde změnit. Já ji však hodnotím jako akorát. Zpoždění je zcela minimální, při běžných couvacích rychlostech neznatelné. Nemusím mít tedy strach, že couvám, couvám a najednou zeď, protože to senzorům ještě „nedošlo“.

Původně jsem si myslel, že mi bude trochu chybět vizuální indikace, ať již na displeji nebo aspoň jako diodový proužek, co je např. v Mercedesech. Nakonec jsem si uvědomil, že stejně při couvání koukám do zrcátek, abych nenajel na chodník apod. a bohatě mi stačí zvukové varování. Navíc instalací displejů či diod by určitě utrpěl interiér, takže jsem nakonec rád, že to mám tak, jak to mám.

K senzorům mám nakonec dvě menší výtky. První z nich spočívá v nemožnosti nastavení hlasitosti, která je na můj vkus až příliš velká. Ne že by nepomohl odpor nebo kus hadru, ale malý potenciometr by nikoho nezabil a cenu také příliš nezvýšil.
Druhá se týká spíše kombinace Coba a mé auto než samotných senzorů. Mám možnost si auto nastavit tak, že po odemčení (tedy pouze pokud senzor venkovního světla indikuje tmu) auto kolem sebe posvítí. Vepředu dálkovkami, vzadu couvačkami. Super věc, že v noci člověk vidí kolem auta, i když parkuje třeba na louce. Protože se však senzory aktivují pouze zapojením couvaček, znamená to, že když jdu něco uložit do kufru, senzory pípají a pípají, až se mohou zbláznit (protože se pohybuju těsně u nich). Škoda, že nejde senzorový modul nastavit tak, aby se aktivoval jedině při současně aktivních couvačkách a zároveň při nastartovaném motoru. Musel jsem se proto bohužel funkci „osvětlení okolí“ vypnout.

3 komentáře u „Parkovací senzory Cobra Parkmaster

  1. Zařídit to tak aby senzory fungovaly jen při zapnutém motoru není problém stačí k tomu např relé. Na cívku zapojíš plus od klíčku a druhej konec ukostříš.Přes spínací kontakt se pak zapojí ty senzory. Tzn pokud nebude plus od klíčku (většinou při zapnutém motoru (když je aktivní fce "osvětlení okolí" je klíček v ruce)) tak senzory jsou mimo provoz. Lze to pochopitelně i jinak.

  2. [1] Díky za tip, jasně, že to jde dobastlit, ale tomu bych se rád vyhnul. Elektrorozvody v tom autě připomínají svou složitostí raketoplán a šance, že spíš něco rozvrtám než vylepším se blíží jistotě 🙂

Napsat komentář: raudek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..