Dělá si ze mně Česká podnikatelská legraci?

Dostal jsem osobní dopis od České podnikatelské pojišťovny. Získal jsem z něj dojem, že si o svých klientech myslí, že to jsou pitomci, kteří uvěří všemu, co je napsáno, protože nejsou schopni vlastního úsudku.

Dopis obsahuje spoustu frází o tom, jak si váží našeho vztahu, jak mi nabízí jen to nejlepší a jak ke mně přistupují individuálně. Člověk by si pomalu myslel, že je celebrita .

Pořád jsem čekal, kdy se v dopise překypujícím pozitivy objeví něco negativního, tzn. reálný důvod, proč dopis dostávám. Záhy se vše vyjasnilo.
Se svým velkoobjemovým drakem spadám do nejdražší kategorie povinného ručení. Netuším, kdo a jak přišel na to, že ti, co mají výkonná (tudíž většinou drahá) auta, častěji do ostatních bourají a tudíž jsou rizikovější skupina a musí platit pojistné několikanásobně dražší než ostatní. Spíš mi to přijde jako styl „máš na drahý auto, máš i na drahý ručení“. První pojišťovna, která tento nesmysl zruší, má mou přízeň. Omlouvám se za odbočku. Za několik let, kdy jezdím bez nehod, jsem nasbíral patřičný bonus a proto mé ručení v roce 2005/2006 (auto jsem kupoval v půli roku) činilo 9 797Kč (bez bonusu by to bylo cca 11 500). Logicky jsem očekával, že za další rok bez nehody dostanu dalších 5% dolů. Sice jsem zvyklý na trik, že pojišťovna sice přizná vyšší bonus, ale zároveň zvedne základní sazbu a tudíž reálné zlevnění je jen pár Kč, ale aspoň něco.
Ta věc, kvůli které píšu tento článek a vy jste pravděpodobně zvědavi, co mě tak namíchlo, je fakt, že sice jsem dostal dalších 5% dolů, ale celková částka, místo aby byla o pár desetikorun nebo nějakou tu stovku nižší než 9 797Kč, se vyšplhala na 11 425Kč po započtení bonusu (bez něj by byla přes 14 tisíc). Nechci ČPP upírat právo dělat si ceny takové, jaké uzná za vhodné, ale napsat dopis plný keců o individálním přístupu a spolehlivém a cenném partnerství a ukončit ho tím, že mě jejich individuální přístup (tzn. mám drahé a relativně nové auto, jsem mladý a bydlím na balíkově) bude stát 2 tisíce ročně, to přece nemůžou myslet vážně. Osobně si totiž indiviuální přístup a produkt na míru představuji přesně tak, že je hlavně bude zajímat moje osobní historie, tzn. že jsem řidič, který nebourá a ne to, že prakticky jediným měřítkem vztahu se mnou budou nějaké tabulky, jak staré mám auto a kde bydlím.
Situaci jsem vyřešil jednoduše. Porozhlédl jsem se na aktuálním trhu s povinným ručením a vybral pojišťovnu Triglav, která klade důraz jedině na to, jak dobře či špatně jezdím a sazba ručení pro mně je tedy na 8 349Kč za rok při dostatečných limitech 50/50. Při uzavření smlouvy přes http://povinne-ruceni.com/ jsem navíc dostal slevu 10%, celková částka činí 7 590Kč. Nemám na tuto firmou žádné vazby, ale musím je pochválit – jejich jednání bylo naprosto profesionální, od ověřujícího telefonátu přes smlouvy zaslané v PDF (a nikoliv nedokumentovaných proprietárních formátech, co nejdou pořádně otevřít, jak s oblibou dělají kancelářské trubky) po zelenou kartu a potvrzení o pojištění, které jsem dostal dva dny poté, co jsem podepsanou smlouvu poslal poštou. Doufám, že jsem nebyl výjimka a že podobně seriózně se chovají ke každému.

Takže dobrý pocit mám hned dvakrát. Zaprvé jsem za rok ušetřil 3 835Kč a za druhé jsem si vybral pojišťovnu, která nemá zapotřebí dělat ze mě debila tím, že si myslí, že bych věřil kravinám o indiviuálním přístupu a spolehlivém partnerství, když jejich skutky vyzní přesně naopak.

!++4++!

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..