Musím se s vámi podělit o historku, kterou kdyby mi někdo vyprávěl, tak mu nebudu věřit ani slovo. Možná i vy mě budete mít za Barona Prášila. Ale zkuste si objednat přepravu u rakouské firmy Gebrüder Weiss a uvidíte sami, že nekecám.
Pořídil jsem si na terasu keramický gril. U nás obtížně sehnatelný, dodací doba zoufalá, v nabídce většinou staré modely, takže ho tedy objednal z Německa. Je to 100kg macek, doprava tudíž přišla na 100EUR.
Volají mi z nejmenované přepravní společnosti , že mi vezou zásilku. Domlouvám se s řidičem, jak to složit a dozvídám se striktní „složím to za vstupními dveřmi“. Uff, to je fakt nápad, nechat si zaplatil takové peníze a pak to šoupnout za vchodové dveře. Požádal jsem proto řidiče, zda by nemohl rudlem popojet o pár metrů dál a zajet s tím do výtahu. A nahoře metr a půl před výtahem mi to na chodbě vyložit. Vyslechl jsem si pětiminutovou přednášku na téma „kde si myslím, že žiju“, „co si o sobě myslím“, „podle zákoníku práce nesmím tahat těžký náklad“ (přitom jsem po něm nic tahat nechtěl, jen popojet rudlem pár metrů po rovné podlaze), že „to není jeho povinnost“ apod.. Výsledek byl ten, že to řidič otočil zpět s tím, že si mám na centrále domluvit, co dál.
Kontaktoval jsem centrálu a informoval se, kolik za těch cca 4-5m popojetí rudlem po rovině budou chtít, protože nemám problém si za těch pár minut práce připlatit. Dozvěděl jsem se, že si připlatit nemůžu, protože taková služba musí být objednána při objednávce přepravy a navíc ode mě nemůžou vzít ani korunu, to musí platit objednavatel. Uff. Kdybych žil v Severní Koreji nebo Rusku, ani bych se nedivil, ale u komerční firmy z kapitalistického Rakouska mě to trochu zarazilo.
Německý dodavatel mě kontaktoval, že ho volala spediční firma a že mi mohou nabídnout „Abtrag“. Ptal jsem se, co to přesně ten „Abtrag“ je a bylo mi řečeno, že se zboží dole sundá z palety a postupně vynosí nahoru. A že za to budou chtít 92EUR. Z toho jdu do kolen a odpovídám, že žádné vybalovaní z palety ani ruční vynášení nepotřebuji, jde mi jen o to popojet rudlem pár metrů navíc. Po chvíli jsou zpět s tím, že to nebude problém a spediční firma to udělá.
Opět kontaktuji centrálu v ČR. Tam mi řeknou, že ne, že doručení bude za první zamykatelné dveře… a jsme znovu na začátku nekonečné smyčky. Nakonec se ukáže, jak to vypadá, když dojde k absolutní ztrátě soudnosti. Pokud by ty naše první zamykatelné dveře byly za pětimetrovým schodištěm, kam se rudlem zajet nedá, tak to tam řidič holt odnosí pěšky, ale je to v ceně.
Pokud potřebuji, aby za těmi prvními zamykatelnými dveřmi popojel rudlem pár metrů do výtahu a nahoře to před výtahem vyvezl, jde o službu, která se jmenuje výnos do patra (ano, ačkoliv rudl jede stále jen po rovině) a za ty dvě minuty času si účtují prakticky tu samou sumu, co stojí přeprava z Německa do Modřan.
A firmě není blbé to při první dodávce otočit, vézt zpět do skladu, tam to z auta vyložit, následně rozjet několikadenní dohadování s německou stranou i se mnou a to jen proto, aby řidič náhodou nepopojel rudlem o 3m navíc. Přijde tohle někomu normální?
Pokud jste s mysleli, že to nejhorší máte za sebou, šeredně se pletete. Nakonec se mi podařilo domluvit se, že 3m rudlem nebudou brát jako „výnos do patra“ a domluvili jsme se tedy, že přijedou ve středu po 13h. Potvrzení z centrály bylo jednoznačné:
„Zásilka je tedy naplánovaná na dodání ve středu po 13.00“
No a máme úterý 3. dubna, krásné vlahé jarní dopoledne a najednou telefon. Neznámé číslo. No a co myslíte? Volá řidič od Gebrüder Weiss, že mi veze tu těžkou paletu, tak jak na adrese budu. Říkám, že dle dohody ve středu od 13h.
– Cože, dnes od 13h?
– Nikoliv, zítra.
– Aha, já to pro vás mám už naložené a vezu vám to dneska!
– S centrálou jsme se jasně domlouvali na středu.
– Mě ale řekli, že to mám zavézt dnes!
No, takže než nechat křehký gril na další vyhlídkové jízdě mezi Prahou a Jenčí, narychlo jsem sháněl záskok, aby se doručení mohlo povést. Gril už mám na chodbě před výtahem a hlava mi pořád nebere, co je to za firmu, kde pravá ruka neví, co dělá levá, najetí rudlem do výtahu počítají jako „výnos do patra“ za cenu přepravy zboží přes půl Evropy a kde než by člověku vyšli vstříc, tak budou hledat milion důvodů, proč to nejde (jako třeba ten, že těch pár minut času navíc při vykládce přece nemůže řidič jen tak vyplýtvat), ale zároveň nemají problém to těžké zboží 2x naložit, vyložit a povozit po krásách naší vlasti úplně zbytečně. Uff.
Jaro za dveřmi, nemohu se dočkat prvních grilovaných steaků!
2 komentáře u „Gebrüder Weiss – absurdistán na vorarlbergský způsob“
Dobrý den, reaguji na Váš komentář ohledně dodávky grilu.
Pro tuto společnost jezdím jako řidič nákladního vozu již dvanáctým rokem a tak mám spousty zajímavých historek se zákazníky. Ohledně vašeho problému bych si dovolil tvrdit, že problém bude jak na straně přepravce, tak i u Vás. Cožpak byl takový problém dát řidiči něco do kapsy, jistě by byl ochotný. Pochopte jednu věc, Vy řeknete pár metrů do výtahu, pár metrů z výtahu ale ve finále je to ztráta deseti minut a pokud by to chtěl takto každý druhý, na ty poslední zákazníky se jednoduše nedostane, protože se musí dodržovat AETR. Dispečeři ve většině případů nejsou soudný a snaží se na danou trasu vměstnat co nejvíce zásilek ale už nepřemýšlejí zda je to vůbec technicky možné zvládnout. Druhá věc je, že obchod zákazníkům naslibuje všechno možné, od zapojení spotřebiče, či jeho výnosu a snosu starého a přitom to dají na rozvoz centrále kde jezdí řidič sám a nemá oprávnění k zapojení spotřebičů jak elektro, tak i plynových a to jak kvůli bezpečnosti, tak i ztrátě záruky.
Standardní doručení je za první uzamykatelné dveře, Vy jak píšete, pokud by před nimi bylo schodiště, tak pak už je to věc jiná, musí se objednat výnos do patra!!!
Já nemám problém udělat něco navíc pro člověka který se chová slušně, obvykle se to pozná již z telefonu, klidně mu spotřebič pár schodů rudlem vyvezu a nic nechci ale pak je tu sorta lidí kteří si myslí že jsme jejich otroci a už od počátku se chovají arogantně a u nich pak jednám striktně dle přepravních podmínek a rád je odkážu na vedení společnosti. Jistě to znáte i ze svého okolí, vše je jen o lidech, všude najdete blbce a lidi rozumné 🙂
Dobrý den, děkuji za věcný a dobrý komentář. Je to samozřejmě hodně o lidech, ale je evidentně něco prohnilého v řízení vaší společnosti. Proč si to myslím?
1) Pokud je pro firmu lepší, když řidič od počátku hledá důvody, proč něco nejde a ve finále to kvůli těm pěti minutám rudlem otočí a jede s tím zpět, aby se to opět vykládalo a o několik dnů později znovu nakládalo a rozváželo (což firmu na 100% něco stojí), není to v pořádku
2) Pokud firmě nabízím, že si to popojetí rudlem zaplatím, a ono to z nějakých buď umělých či byrokratických důvodů nejde (protože technicky to možné je, jak se ukázalo a jak jsem samozřejmě od počátku věděl), je to špatně.
3) Že namísto popojetí rudlem nakonec firma nabídne něco, co vůbec nepotřebuju, a ještě v naprosto absurdní cenové relaci, to je taky otázka sama o sobě.
4) Domluvíme-li se na rozvoru na středu a přijede se v úterý, tak je někde bordel.
Chyby se stávají, jsme lidé. Ale tolik toho najednou, to dle mě svědčí o tom, že ve společnosti nefunguje buď vedení (pokud jsou výše uvedené absurdní zkušenosti v souladu s oficiální firemní politikou) a nebo kontrola (to pokud nejsou).
K tomu jsem evidentně narazil na řidiče, který neměl svůj den. Ačkoliv jsem s ním jednal slušně, ochota z jeho strany nulová. Klidně bych mu býval něco dal (určitě by si neřekl o tolik, kolik by si řekla centrála, kdyby přistoupila na můj návrh si to doplatit), ale on mi ani tu šanci nedal. V tomto je to určitě o lidech, jak píšete.
Dobrý den, reaguji na Váš komentář ohledně dodávky grilu.
Pro tuto společnost jezdím jako řidič nákladního vozu již dvanáctým rokem a tak mám spousty zajímavých historek se zákazníky. Ohledně vašeho problému bych si dovolil tvrdit, že problém bude jak na straně přepravce, tak i u Vás. Cožpak byl takový problém dát řidiči něco do kapsy, jistě by byl ochotný. Pochopte jednu věc, Vy řeknete pár metrů do výtahu, pár metrů z výtahu ale ve finále je to ztráta deseti minut a pokud by to chtěl takto každý druhý, na ty poslední zákazníky se jednoduše nedostane, protože se musí dodržovat AETR. Dispečeři ve většině případů nejsou soudný a snaží se na danou trasu vměstnat co nejvíce zásilek ale už nepřemýšlejí zda je to vůbec technicky možné zvládnout. Druhá věc je, že obchod zákazníkům naslibuje všechno možné, od zapojení spotřebiče, či jeho výnosu a snosu starého a přitom to dají na rozvoz centrále kde jezdí řidič sám a nemá oprávnění k zapojení spotřebičů jak elektro, tak i plynových a to jak kvůli bezpečnosti, tak i ztrátě záruky.
Standardní doručení je za první uzamykatelné dveře, Vy jak píšete, pokud by před nimi bylo schodiště, tak pak už je to věc jiná, musí se objednat výnos do patra!!!
Já nemám problém udělat něco navíc pro člověka který se chová slušně, obvykle se to pozná již z telefonu, klidně mu spotřebič pár schodů rudlem vyvezu a nic nechci ale pak je tu sorta lidí kteří si myslí že jsme jejich otroci a už od počátku se chovají arogantně a u nich pak jednám striktně dle přepravních podmínek a rád je odkážu na vedení společnosti. Jistě to znáte i ze svého okolí, vše je jen o lidech, všude najdete blbce a lidi rozumné 🙂
Dobrý den, děkuji za věcný a dobrý komentář. Je to samozřejmě hodně o lidech, ale je evidentně něco prohnilého v řízení vaší společnosti. Proč si to myslím?
1) Pokud je pro firmu lepší, když řidič od počátku hledá důvody, proč něco nejde a ve finále to kvůli těm pěti minutám rudlem otočí a jede s tím zpět, aby se to opět vykládalo a o několik dnů později znovu nakládalo a rozváželo (což firmu na 100% něco stojí), není to v pořádku
2) Pokud firmě nabízím, že si to popojetí rudlem zaplatím, a ono to z nějakých buď umělých či byrokratických důvodů nejde (protože technicky to možné je, jak se ukázalo a jak jsem samozřejmě od počátku věděl), je to špatně.
3) Že namísto popojetí rudlem nakonec firma nabídne něco, co vůbec nepotřebuju, a ještě v naprosto absurdní cenové relaci, to je taky otázka sama o sobě.
4) Domluvíme-li se na rozvoru na středu a přijede se v úterý, tak je někde bordel.
Chyby se stávají, jsme lidé. Ale tolik toho najednou, to dle mě svědčí o tom, že ve společnosti nefunguje buď vedení (pokud jsou výše uvedené absurdní zkušenosti v souladu s oficiální firemní politikou) a nebo kontrola (to pokud nejsou).
K tomu jsem evidentně narazil na řidiče, který neměl svůj den. Ačkoliv jsem s ním jednal slušně, ochota z jeho strany nulová. Klidně bych mu býval něco dal (určitě by si neřekl o tolik, kolik by si řekla centrála, kdyby přistoupila na můj návrh si to doplatit), ale on mi ani tu šanci nedal. V tomto je to určitě o lidech, jak píšete.