Naposledy jsem byl v USA před 12 lety. O víkendu jsem si na to vzpomněl, protože jedna z věcí, která mě tam tehdy velmi zaujala, byly samoobslužné poklady v supermarketech. Věc pro mě naprosto nepředstavitelná, kdy si zákazník sám namarkuje zboží a zaplatí kartou. Říkal jsem si, že to by u nás opravdu fungovat nemohlo.
O víkendu jsem si na to opět vzpomněl proto, že jsem zabrousil do Tesca na Novodvorské a vida, samoobslužné pokladny byly i tam! Jenže jak se záhy ukázalo, když dva dělají totéž, není to totéž. Nebudu kolem toho chodit jako kolem horké kaše a kašlu na politickou korektnost. Řeknu to na plnou hubu. V supermarketech v USA dělají vše proto, abyste se tam cítil jako zákazník. V Tescu v Praze dělají vše proto, aby vám dali najevo, že jste zloděj, ale na Tesco si nepřijdete.
Takže zatímco v samoobslužné zóně za velkou louží si pohodlně nakoupíte a zaplatíte, v pražském Tescu vám to dají pěkně vyžrat. Rozdíl první a do očí bijící – v Tescu jsem sice v samoobslužné zóně, ale za zády mi stojí uniformovaný personál a dává pozor, abych náhodou něco neukradl. Je to opravdu velmi „příjemné“, když už od počátku vám tak nepokrytě dávají najevo, že jste k nim určitě přišel krást. Jak se záhy ukáže, role toho personálu je důležitější. Kdybyste náhodou nezískali blbý pocit už z toho, jak vás personál pečlivě kontroluje, získáte ho hned, co si snímačem čárového kódu namarkujete první položku a chcete si jí dát do tašky. Toho bohdá nebude, aby český lump chytré Tesco okradl. Pokladní automat hned začne řvát, že máte zboží dát na speciální místo. Obsluha samozřejmě okamžitě zbystří a pocit zloděje nachytaného při krádeži se u slabších jedinců dostaví okamžitě. Nevadí, zboží dáme do odkládací zóny, automat je uspokojen a markujeme dál.
Moje drzost však byla přímo nebetyčná. Dovolil jsem si udělat velký nákup, takže naskládat vše na odkládací zónu prakticky nešlo. Zkoušel jsem stavět pyramidy, podepírat jedno zboží druhým, hlavně aby protiokrádací automat byl spokojen a nestěžoval si, že jsem zboží neodložil přesně tam, kde ho očekával, ale nešlo mi to. Za chvíli byl u mně hlídač a se skládáním pyramid mi pomáhal. Evidentně v tom měl více zkušeností a po chvíli byl automat uspokojen.
Markoval jsem dál, až jsem vzal do ruky brambory. Stiskl jsem tlačítko Hledat zboží, Zelenina a v nabídce jsem hledal rané brambory. Na dvou obrazovkách plných tlačítek jsem však našel pouze „Pozdní brambory“. Potupně jsem přivolal obsluhu, že nemohu najít tlačítko „Rané brambory“. Můj osobní dráb byl v mžiku u mě, zmáčkl „Pozdní brambory“ a pohrdavě dodal, že to je snad úplně jasný, že brambory jsou brambory a jestli pozdní nebo rané je jedno. Asi mě měl opravdu za debila, protože hned šel k druhému drábovi a vyprávěl mu, jaký jsem blbec, že když jsem si koupil rané brambory, že jsem si nestiskl čudlík pozdní brambory a ještě ho kvůli tomu otravuju. Asi jsem opravdu debil, protože jsem nepochopil, proč nemůžou udělat univerzální tlačítko „Brambory“, případně k popisu dát cenu za kg. No výborně, Tesco, cítím se tu velmi dobře a rád přijdu příště.
Markuju a markuju, pyramidy na odkládací ploše se mi opět začínají hroutit a skoro s každou další odloženou položkou mám problém, aby mi vše nespadlo. Zkusil jsem jednu z naplněných tašek dát vedle, abych si udělal místo pro další zboží, ale automat ve mě zase poznal zloděje, zase mi začal přikazovat, ať tu tašku vrátím zpět a zase přišel dráb, že tam ta taška musí prostě zůstat. Asi jsem tuplovaný debil, protože udělat odkládací plochu, ve které při markování musí VŠECHEN nákup zůstat a zároveň tu plochu udělat ve velikosti méně než POLOVINY nákupního košíku, to chce opravdu minimálně trojitý doktorát na matfyzu.
Konečně! Konečně jsem se probojoval celým nákupem. Stavěním pyramid a přeskupováním zboží na odkládací ploše jsem zabil tolik času, že na normální pokladně s obsluhou bych byl už 3x hotový, a mohl jsem vítězoslavně zvolit tlačítko Platba. Jestli čekáte happyend, nebude. Automat usoudil, že má co do činění s obzvláště rafinovaným zlodějem, protože předpokládal, že nákup bude mít určitou hmotnost a na odkládací plošině je toho víc. Takže začal hlasitě vykřikovat „V odkládací zóně je neočekávané zboží, odeberte ho“. Vzhledem k tomu, že po nezměrném úsilí během markování se mi na odkládací zónu povedlo nacpat zhruba o 1/3 víc zboží, než kolik by se tam normálně mělo vejít a všechno jsem si namarkoval, považoval jsem to za nemístný žert a zkusil jednu z tašek dát do nákupního vozíku. Okamžitě byl za mnou dráb a co že to dělám. Vysvětlil jsem mu problém, on se opět kysele zatvářil, tašku vrátil zpět na odkládací zónu a poměrně dlouho zkoušel hrát „škatulata“ a přeskupovat tašky a různé položky, aby protizlodějský automat uspokojil. Nepovedlo se mu to a abych tedy mohl zaplatit, musel se přihlásit svou kartou v superuživatelském režimu a „natvrdo“ automatu říct, ať už nedělá žádné kontroly a nechá mě zaplatit.
Jak jsem se již zmínil, celá operace kvůli neustálému pruzení s nuceným odkládáním věcí na neskutečně malou plochu zabrala strašně času, celu tu dobu jsem měl za zadkem drába, co hlídal, abych nekradl, automat mě každou chvíli okřikoval, protože se bál, že kradu, no opravdu tak pitomě už jsem si dlouho nepřipadal.
Tescu děkuji za dobrou lekci, jeho prodejnám se budu vyhýbat, protože takhle si přístup k zákazníkovi rozhodně nepředstavuju. Když už mají tak ukrutný strach, aby je náhodou někdo neokradl, možná si ty „samoobslužné“ pokladny mohli odpustit než udělat tohle s privátním drábem za zadkem.
1) Těžko můžete porovnávat situaci v ČR se situaci v jiné zemi. To by jste nejprve musel přestěhovat i národy. Kdo v ČR pracoval v obchodě ví o čem mluvím… Například krádež do 5.000,-Kč je jen přestupek a nehrozí vám nic jiného než že Vás chytí a za 6 měsíců dostanete pokutu od města. Navíc pokud Vás se zbožím nechytí přímo za pokladnou a obchodník nemá zmapovaný každý váš krok na kameře, nic Vám nikdo nedokáže. Proto pokud chybí legislativa nastupuje prevence ze strany obchodů.
2) Pokud znáte princip samoobslužných pokladen nevím proč tam jedete s plným košíkem a pak se divíte, že se vám to tam nevejde a že to trvá déle než na běžné pokladně.
3) Pokud evidentně nejste schopen naúčtovat si nákup sám, nekritizujte lidi kteří stojí za vámi. Oni tam nestojí jen kvůli zlodějům ale i kvůli lidem jako jste vy.
4) Příště, až se budete nudit, nepište nic tak dlouhého. Stačí jen napsat byl jsem v USA a všichni víme jak moc jste dobrý 😉
Zbytečně agresivní tón komentáře naprosto nechápu, ale přizpůsobím se, na hrubý pytel patří hrubá záplata.
1) Pokud Tesco není schopné udělat zóny, které jsou pro zákazníka plus, je otázkou, zda má smysl dělat zóny ve stávajícím nepříznivém stavu. Ostatně nejednou se mi v Tescu stalo, že ochranka chodila kolem front u pokladen a neúspěšně přemlouvala zákazníky, aby šli do prakticky prázdné samoobslužné zóny.
2) Kdybych znal princip samoobslužných pokladen ála Tesco ČR, tak do samoobslužné zóny samozřejmě nejedu, ostatně od té doby jsem je nepoužil ani jednou.
3) Kdybyste se naučil pořádně číst nebo chápat psaný text, všiml byste si, že mi nevadila přítomnost obsluhy, ale její neurvalé chování a neustálé dávání zákazníkovi najevo, jak se snaží Tesco okrást a oni se nenechají.
4) Až vy ze sebe budete chtít příště dělat blba, který sice číst neumí, ale hned se ke všemu musí vyjadřovat, vyberte si k tomu prosím jiný blog než můj.
Ahojte. Samoobslužné pokladny podle mě nemají budoucnost. Jsou lidé, kteří nakoupí hromadu věcí a pak má smysl živá pokladní a jsou lidé, kteří koupí 5 věcí a v tom případě má třeba smysl ta plechová huba s živým dozorem proti krádeži a asistentem. Takže stroj + asistent + uniformovaný dozorce na 5 kousků zboží mi příjde jako vyhazování peněz. Pokud mám nákup za 2000 tak je jasné, že to nebudu cpát do malého prostoru automatické pokladny. Navíc, měli tam nainstalovat dvě pokladny na málo zboží a dvě na větší nákupy. Tím by byl problém vyřešen.
Problém vidím spíš v technickém řešení pokladny. Proč musím pokládat zboží na nějakou váhu. Když přejedu kód, očekával bych že si ho můžu rovnou dát do tašky. Kdybych chtěl u samoobslužné pokladny krást, neobtěžuji se ani tím, že přejíždím čárový kód. U klasické pokladny si taky zboží rovnám do tašky, hned jak ho pokladní naskenuje a přitom jsem ho ještě nezaplatil. A pokud tam ta váha tedy být musí, ať proboha nemá velikost košíčku na sněhové pusinky, ale nákupního košíku. Ale co se tu namáhám, já už na ně stejně nechodím. Naposled když to vřískalo, že nemám správnou váhu, jsem to vzdal, zboží tam nechal a odešel z obchodu.
Hmm,
hned jat to v ČR zavedli, tak jsem to začal IGNOROVAT. nerad stojím fronty, ale radši jednám se živou pokladní, než se strojem s dozorem za zády 🙂
q.
Ase
Souhlasím s Petrem. Samoobslužné pokladny jsou určené výhradně na malé nákupy. Jestli tam jdete s množstvím zboží jako z Makra a děláte tam ze zboží pyramidy atd. a padá vám všechno dolů, tak se nedivte, že jste pro ochranku podezřelý. Já osobně se samoobslužnými pokladnami nemám sebemenší problém. Zamyslete se nad sebou.
Jo?? Jaké bylo moje překvapení, když jsem po příchodu k pokladnám hodinu před zavíračkou zjistil, že na žádné nikdo není a fungují jen ty samoobslužné! Potom uděláte co, necháte tam vozík?
Mno a co berete v úvahu že zákazník třeba používá automatickou pokladnu poprvé? Při mém prvním nákupu s automatickou pokladnou to vypadalo podobně kdybych měl čas nejraději bych šel nakoupit znovu ke konkurenci a nákup nechal v Tescu….
Kdybyste Roberte četl pečlivě, všiml byste si že fungující samoobslužné pokladny znám z USA, tzn. kdyby bylo nějaké omezení na velikost nákupu, věděl bych o něm. Co je problém je implementace samoobslužné poklady ála Tesco v ČR. Že Vy s ní nemáte problém nic neznamená – já naopak při každé návštěvě Tesca registruji to, že lidé stojí ve frontách u pokladen, než aby šli na ty samoobslužné. Personál pak chodí a přemlouvá je, ať nestojí frontu a jdou na samoobslužné pokladny, že jim to namarkuji (mimochodem zajímavé pojetí "samoobslužné pokladny", kde to markuje personál) a i tak zhruba polovina lidí odmítne a raději stojí frontu.
Nicméně s Vaší logikou je samozřejmě moje chyba, že jsem šel vůbec využít samoobslužnou pokladnu, je moje chyba, že Tesco na fakt, že samoobslužná pokladna se hodí pro nákup max. pár položek, neupozornila a je moje chyba, že mi to neřekla ani ochranka namísto těch blbých keců kolem. Takže vaše doporučení, abych se kvůli tomu (!) nad sebou zamýšlel, mi jen dokazuje, že jeden z nás je tu naprosto mimo.
Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, viďte. Buďte rád, že takovým lidem vůbec pomůžou
A ještě jedna věc: Vy jste asi nepochopil princip samoobslužných pokladen. Jestli nerozeznáte malý nákup od velkého nákupu, tak to mě mrzí. Nicméně personál Tesca se POUZE snaží urychlit odbavení tím, že "zve" zákazníky na SP a nabízí jim v případě nesnází pomoc, jenomže lidé odmítají, protože by se mohli naučit něco nového. Ale to bude tim, že Amerika je prostě lepší
Robert: jediný, kdo tu něco bohužel nechápe, jste Vy. Americký systém je lepší v tom, že vám neustále necpe, že jste zloděj. Nemusíte nikde nic převažovat, nemusíte dělat hromádku či pyramidu (dle velikosti nákupu) do kontrolní oblasti, nemáte za zády hlídače, zda náhodou něco nekradete. Prostě jdete, proscanujete si zboží, protáhnete kreditku a odcházíte. Až vám dojde, že podobný způsob odbavení s tou českou parodií má společného tak možná název "samoobslužná pokladna", pak pochopíte, že to skutečně není o nějaké Americe, kde by mělo být lepší všechno, ale o konkrétním přístupu a provedení v obou případech. Skutečně nejsem ten, kdo by z Ameriky nějak seděl na zadku. Na druhou stranu nemám potřebu na Ameriku neustále nadávat a když se mi něco líbí, tak to prostě řeknu stejně, jako bych řekl, když se mi nelíbí.
Mimochodem, když si připadáte tak chytrý, dejte mi sem prosím Vaši definici, kde pro samooblužnou pokladnu českého Tesca končí malý a začíná velký nákup.
PS: Je fajn, že víte, že zákazníci SP odmítají proto, že se bojí, aby se nenaučili něco nového. Máte s tím nějakou osobní zkušenost nebo je to jen snaha obhájit to, že o české SP pokladny lidé příliš zájmu nejeví a přiznat, že je to proto, že jsou blbě udělané, nedokážete?
Je to tak. Lide se boji noveho,nebo spise neznameho. Dle me zkusenosti se SP je ovladaji nejlepe mladi kolem 15 a starsi duchodci, coz je s podivem.
Neberte to tak osobně. Nikdo netvrdí, že zloděj jste VY. Ale do Tesca chodí i zloději, a nikdo nemá na čele napsáno, že je zloděj. Ztráty z krádeží jsou veliké a firma musí nějak chránit svůj majetek.
Milá Majko, samozřejmě, že to JE osobní. Asi podobně, jako když mi v normálním obchodě u východu ochranka řekne „teď mi ukažte obsah vaší tašky“. Oba moc dobře víme, že ukazovat obsah nechtějí proto, aby měli jistotu, že jsem nekoupil nic prošlého a zda se stravuju dobře, ale proto, že si myslí, že jsem jim něco ukradl a potřebují se přesvědčit, zda to tak je.
Já rozumím tomu, proč to dělají. Nicméně jsem přesvědčen, že to jde dělat výrazně méně okatě a navíc selektivně – jen pokud mají důvod mít podezření. Samotný fakt, že jsem si šel nakoupit, mi k jednání jak se zlodějem moc nepasuje.
Respektuju, že vás se podobné jednání nedotýká a býti dopředu, bez sebemenšího důkazu, považována za kriminálníka či zloděje, vám nevadí. Já pro něj bohužel moc pochopení nemám.
Já zase nechápu, jakého cíle dosáhnete tím, že si vytvoříte webovou stránku, na které budete vše kritizovat. Jaký to má smysl?
PS: Myslím, že chytrý jsem. Je mi čtrnáct, studuji gymnázium s vyznamenáním…a děkuji, že mi vykáte.
Ke gymnáziu i vyznamenání gratuluji.
Žádal jsem Vás o tu definici velkého nákupu pro samoobslužnou pokladnu českého Tesca, nedočkal jsem se. Namísto toho mi podsouváte, že vytvořím webovou stránku, na které budu vše kritizovat. Na to, že děláte údajně gymnázium a údajně s vyznamenáním, byste mohl mít dostatek intelektu na to, abyste si uvědomil, že píšete hovadiny. Nekritizuji vše a ani nemám zřízenou webovou stránku, abych vše kritizoval. Mám blog, na kterém píšu své postřehy, tipy, recepty apod., jak už to na blogu bývá. Pokud ani teď smysl nechápete, v pořádku, nezakládejte si blog. Pokud se vám můj blog nelíbí, v pořádku, děkuji za názor. Můžete svůj negativní dojem podpořit k kliknutím na hodnocení pod článkem.
Abyste byl spokojen: malý nákup je do 10 položek. A ano, blog se mi nelíbí
No, příliš spokojen nejsem, protože ta vaše definice je neskutečně vágní. Mohu uvést příklady nákupu 10 položek, který je pro SP naprosto nevhodný a naopak, řadu opačných příkladů, kdy nákup s 20 položkami může být OK. Dokazuje to pouze to, že Vaše definice "do 10 položek" je pouhým nástřelem vycházející z již existující zkušenosti s českými parodiemi na samoobslužné pokladny. Ale v pořádku, Vám SP vyhovují, tak je používáte, mně ne a tak je nepoužívám. Nevidím důvod, proč by na tom mělo být něco špatně nebo divně.
Naprosto s Vámi souhlasím.
mno co si tak pamatuju tak tesco je britské a v usa se moc neprosadilo, ale samoobslužné pokladny jsou určeny pro nákupy pro nákup méně položek, píšou to jako doporučení pro rychlejší odbavení, na velký nákupy si myslím že je to i zbatečně zdlouhavé, samoobslužné pokladny mají provoz urychlit a ne ho zpomalovat volama co tvrdí že v "americe maj"…tak táhněte do ameriky, pro nás je toto dostačující já jsem se samoobslužkou spokojená
Já jsem s ní taky spokojený. Jestli se vám nelíbí, tak tam nechoďte, ale nemusíte tím otravovat jiné lidi
Pokud Vás tento blog otravuje tak hodně hodně svědčí o Vaší inteligenci to, že sem chodíte…není snad jiná volba?? 🙂
Děkuji paní Jandová za komentář. Netuším, zda je to intelektem nebo jen nějakou zapšklostí, když někdo s jiným názorem je hned vůl, který má táhnout jinam. Přeji Vám šťastné a veselé Vánoce a více pohody a radosti ze života.
ale joo,v podstatě máte pravdu všichni,každej tu svoji-jak jinak, ALE hlavně se to tu začalo točit okolo jedné jedinné věci,a to malicherná umíněnost ve svou vlastní pravdu,svůj vlastní-jedinný správný pohled ……
Sakra vždyť jsme všichni pouze lidi a tak jak jsme každej jedinečnej,tak máme i každej svůj vlastní názor a je jen na nás,jak dokážeme přijímat názory,zkušenosti druhých,bejt tolerantní jeden ke druhému …. a o to hlavně jde : Být tolerantní jeden k druhému, v tom to tkví …. :o)
PS.sam obslž pokladny využívám dle nálady a délky front u kas,rád jsem se naučil "něco nového" i když jsem vzdoroval celkem dlouho,měl jsem problém se svou ješitností,že narazím a nebudu TO umět a že budu potřebovat pomoct …(jsem totiž lev) , už TO umím a dík za ně,za SAMOOBSLUŽNÉ POKLADNY :o)))
Souhlasím s tím, že chování supermárketů je otřesné. Nejvíce mě štve Kaufland Dejvická, který si koupil vozíky u, kterých vám ho pokaždé obsluha pokladny prohledává jako zloději. Protože to místo na haranta je skryto neprůhledným plastem a mohli by jste tam zastrčit něco, no vlasně mě nenapadá něco uzkého co by se tam vešlo.
Mně na Tescu nejvíc vadí jejich lhaní. Roznášejí po stránkách letáky, nabízí tam mléko za 9,90 ale nikdy tam takové mléko není. Spoléhají že zákazník koupí jiné co tam mají za 15,90Kč. Asi jim to vychází, ale já do Tesca už nejdu. Mně to jejich lhaní vadí.
No…musím uznat, že ČR Tesco je opravdu záludné. Dnes jsme tam se dvěma kamarádkama šly nakoupit a cestou nás zaujal regál s bonbóny, u kterých bylo napsáno že jsou na váhu a za 100 gramů chtěli asi 19,90. Budiž… Dostaly jsme každá chuť ale jen na jeden bonbon, ale když jsme šly k samoobslužné pokladně, personál nám řekl, že váha je moc malá a ještě nás Securitak nařkl z toho, že jsme zbytek snědly a chtěl to po nás zaplatit. Byly jsme z toho tak v šoku že nás v tu chvíli nenapadlo něco namítat a tak ten milý pán šel k bonbonům nasypal jich pár do sáčku a namarkoval nám je za 27kč! Přitom jsme nesnědly ani jeden navíc a chtěly jsme vážně ochutnat jen ty tři bonbony. Jak si tedy máme koupit jen to na co máme chuť když jsme pak za zloděje a ještě zaplatíme o něco víc?? Do Tesca přestávám chodit
Než začnete kritizovat, možná byste se měl zamyslet nad tím, jak to vidí druhá strana. Žijeme v ČR a jestli jste to ještě nezjistil, tak v ČR se krade. Jsem v Tescu na brigádě, což samozřejmě není důvod, abych se Tesca zastávala. Jen chci upozornit na jeden důležitý fakt, a to že i pokladní a ostatní zaměstnanci se bojí, že budou okradeni. Začínala jsem jako blbá husička, co si myslela, že jsme všichni stejně féroví a ejhle, jeden chlápek mě okrad o 3 tisíce a opravdu sviňským způsobem. Nemůžeme se pak žádným zaměstnancům ať už Tesca nebo jakéhokoli jiného obchodu divit, že jsou nedůvěřiví a dívají se na každého jako na zloděje.
1) Blog je napsán relativně dobře. Celkem výstižně popisuje autorův pohled na věc. A je jasné, že může rozpoutat vlnu reakcí. Inu, co člověk, to názor(i když je pravda, že někteří názory prostě nemají).
2) Souhlasím s tím, že svým způsobem má každý komentář kousek pravdy(větší, či menší). a)Co funguje v Americe, to nebude hned tak fungovat v ČR. b)Samoobslužné pokladny v Tescu ČR opravdu zcela nefungují a to ani na malé položky. Zkuste si koupit třeba USBčko nebo SD kartu, jimiž se to v supermarketech jenom hemží nebo třeba jen jedno celé balení vody. To druhé Vám to nepřečte a to první 'nezváží'(a to pominu, že obal na USB stick a podobné předměty Vám musí prvně obsluha vyndat z ochranného krytu proti krádeži, ale to budiž, jiný kraj, jiný mrav). O smyslu těchto pokladen v dnešní ČR se dá polemizovat. Vždycky budou lidé pro i proti. Má to mouchy, jako každý nový systém a někdo to díky tomu odsoudí, druhý to přetrpí s ohledem na lepší budoucnost. Škoda jen, že v Česku ta lepší budoucnost přichází nějak pomaleji(viz kupř. stále stejné mouchy i po několika letech zavedení do provozu).
3) Malichernost některých komentářů nezná mezí. V USA mají opravdu spoustu lepších věcí, ale také pivo v pytlíku. USA zároveň není zkratkou pro popud k psaní ironicky impertinentních poznámek, třebaže si to někteří pletou. Je také humorné sledovat rozhořčené reakce pána ohledně délky blogu, jehož příspěvky jsou v součtu mnohem delší, než-li blog samotný.
4)Pravděpodobně se na těchto stránkách již nikdy neukážu, ale komentujícím, kteří se jistě časem najdou přeji příjemnou zábavu. 🙂
Blog je rozumně napsán a pozorně jsem si jej přečetl. Bohužel jsem si přečetl i vaše komentáře a lidi upřímně. Chce se mi z většiny z vás zvracet. Proč u nás nefungují tak banální věci které jinde fungují? Odpověď je ve vašich reakcích. Ne, že by se vám ty pokladny zamlouvaly a nebo dokonce jste s nimi byli opravdu spokojeni. Jde vám o to, urazit autora, dokázat mu když už byl tak drzý a napsal svůj názor. Jaký je to blbec. Samozřejmě poštval si vás proti sobě, že si dovolil vůbec napsat, že v USA něco funguje a u nás pochopitelně ne. To máte milí lidičky zakořeněno v hlavách ještě z doby dávno minulé. Správně bylo již napsáno, že lidé si navzájem nevěří. Bohužel je to vidět dneska opravdu všude. Pak se k sobě chováme tak jak se chováme, jsme malicherní urážíme jeden druhého náš názor je jen tím správným. Ostatní jsou blbci… Bohužel stále platí známé přísloví našich babiček: Chovej se k ostatním tak jak chceš aby se chovali oni k tobě. No a proto už si vlastně nikdo navzájem nevěří, jen se urážíme a provokujeme. Myslím si, že komentáře jste měli přidávat k aktuálnímu tématu. Vyjádřit se zda-li vám pokladny vyhovují či nikoliv. Většina z vás, ale ukázala, že jsou hloupý a svou hloupost dali patřičně najevo. Lide český chovej se k ostatním s úctou jakou si sám zasloužíš a budeš se míti lépe.
Určitě.Ale i s kartonama piva vám pomůže obsluha .můžete mit klidne vic jak 10,položek
Ty pokladny to je pro pocťivé lidi.Když vás pak znají jako stálou zakaznici.Tak ps zlodjee na vás Aničko nedivají jak na
Já samoobslužné pokladny používám rád, když mám malý nákup. Nestojím nikde frontu a z obchodu rychle vypadnu, což je pro mě to hlavní 🙂 S velkým nákupem jdu raději na klasickou pokladnu. Pravda je, že tesco nikde neznačí a neupozorňuje na omezení velikosti nákupu na samooblusžných pokladnách. Kdo ty pokladny již zná, ví, že s velkým nákupem nepochodí. Ale když tam jde někdo prvě, tak prostě narazí. Informace nedostane žádné a nikomu se zamozřejmě nelíbí být za blbce. Mě třeba vadí hlavně nutnost potvrzení obsluhy při nákupu alkoholu. Člověk si koupí petku piva a pak čeká, až si ho obsluha všimne, což je někdy na dlouho. A pokladnu, kde člověk často potřebuje autorizaci obsluhy nepovažuji za samoobslužnou. A třeba balení minerálek. Kód pro celé balení nefunguje a při načtení kodu z jedné lahve nejde zadat počet. Opět čekání na obsluhu. Ale když si jdu jen pro šunku a několik rohlíků k svačině, je samoobslužná pokladna výtaným urychlením 😉
Kdo má malé deti, casto zazije, ze dite musi nutne jist jeste nezaplacený rohlik. Avysvetlujte kontrolni vaze, ze 6 rohliku vazi jen jako 5,5 rohliku.
Ja zase byl za blba, kdyz jsem se snazil zadat pulku chleba – ze ma carovy kod jsem si fakt nevsiml…
No já bych raději vysvětlil dítěti, že když to ještě nebylo zaplacené, není to naše, tak se to nejí. Já když byl malý, tak se nic takového nedělo a kdybych si to zkusil, tak bych za to asi od rodičů pěkně schytal. Proč dnes mají být děti o tolik rozmazlenější?
Příspěvek se mi líbil, byl dobře a velmi trefně napsaný, byť hodně zostra, ale to je dobře a autor na to má na svém blogu nárok. Názor může mít samozřejmě každý svůj vlastní, ale myslím, že v Česku je strohý typ kritiky potřeba – pokud budeme všichni obhajovat neschopnost jít s dobou, nikdy se nikam neposuneme. Mnoho komentářů mi připomnělo to, co slýchávám velmi často: „No jó, všichni by chtěli, aby to tu fungovalo jako v Německu, ale my nejsme Německo!“. Ale je potřeba se ptát, PROČ vlastně nejsme Německo – to proto, že u mnoha věcí, které tady jen tišě trpíme, by se lidé v Německu (USA, Švýcarsku…) tvrdě domáhali toho, aby se s nimi zacházelo jinak. Takže článek super, snad se postupně začneme hnout z místa a ovcí bude ubývat.
Díky, přesně tak jsem to myslel. Samoobslužné pokladny můžou uspokojivě fungovat v cizině a přijde mi trapné, pokud nám sem naimportují nějaký paskvil, viz to Tesco – dráb za zády a kontrolní váha, která raději 10x udělá poplach, jen aby náhodou někdo neukradl rohlík.
Argumentace „musí to být, protože češi kradou“, mi velice připomíná argumentaci obchodů, že češi chtějí šunku bez masa, lančmít nacpaný kůžema a separátem a ještě si rádi oproti například Němcům připlatí. Jsou to prostě kecy – obchody jdou cestou nejmenšího odporu a přesně jak Tomáši píšete, dovolí si jen to, co si nechají zákazníci líbit.