Ve firmě Mironet si velmi dobře všimli toho, co lidi při nákupu v internetových obchodech trápí. Jedním z častých a řekl bych velmi rozšířených problémů je to, že zboží vedené skladem jako skladem není a že vůbec nevíte, kdy a zda vám vůbec přijde. Takže Mironet vyrukoval s reklamou „jistota termínu dodání“.
Již dřív jsem s Mironetem udělal řadu špatných zkušeností, nicméně rozhodl jsem se jim dát šanci. V nabídce jsem se snažil vybrat vhodnou grafickou kartu. Už při výběru mě doprovázely chyby na stránkách jako:
ADODB.Recordset
error '800a0cc1'Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.
/Includes/Commodity_Body_INC.asp, line 356
Nakonec jsem se množstvím chyb probojoval a vybral grafickou kartu, která byla na Logistickém skladu. O tomto skladu Mironet píše:
Je-li zboží na logistickém skladě uvedené „Skladem“, máme ho zarezervované a je odesíláno do 2 hodin po objednání (v pracovní dny od 8:00 do 16:00) na sklady na centrálu na Prahu 7 nebo na pobočky
Vzhledem k tomu, že jsem objednával ve středu po jedenácté hodině dopolední, dalo se čekat, že krátce po obědě bude karta na prodejně a odpoledne expedována tak, abych jí ve čtvrtek měl. Zaplatil jsem online eBankou (dnes Raiffeisenkou, ale to mi nějak nejde přes klávesnici).
Ve čtvrtek koukám na stav objednávky a stále vidím, že je „nevyřízená“. Začínám být trochu nervózní, co si pod tou jistotou termínu dodání Mironet představuje. Dvě minuty po páté hodině tedy využívám jejich formuláře pro online komunikaci s firmou a táži se, kdy mohu čekat objednávku. Markéta Zajíčková z Mironetu je rychlá jako blesk a již za 50 minut mám v této „online komunikaci“ odpověď: „zitra bude expedovana zasilka k vam rano“.
Ano, komunikace s ženami má své kouzlo. Znám to z domova. Zeptáte se na A, odpověď dostanete na B, C nebo D, ale rozhodně ne na A. Takže já jsem se ptal, kdy mohu čekat objednávku a dozvím se, kdy se bude expedovat. Tuším, že jistota termínu dodání je jen prázdné slovo.
V pátek v deset dopoledne jsem se znovu ozval, že zásilku opravdu potřebuji, jak to tedy bude. Dnes byla on-line komunikace rychlejší, odpověď přišla už za 25 minut: „do obeda bude zasilka u vas“. No a je pátek, dvě hodiny odpoledne a doráží kurýr. Chce vybrat na dobírku skoro tři tisíce. To je opravdu skvělé, když zásilka byla zaplacena před dvěma dny bankou a Mironet mi potvrzení zaslal do mailu. Kurýr tedy odjíždí zpět i s kartou.
Takže nyní udělám sumarizaci toho, jak u Mironetu vypadá jistota termínu nedodání:
Čas | Událost |
Středa 11:45 | Objednávka a úhrada zboží, Mironet potvrdil objednávku i platbu mailem |
Čtvrtek | Slib od Mironetu: Při potvrzené objednávce do 16 hodin je zboží doručeno následující pracovní den mezi 9:30 – 18 hodinou Realita: Doručeno nebylo nic, celý čtvrtek zásilka ve stavu „nebylo vyřízeno„ |
Čtvrtek 17:52 | Slib od Mironetu: Po padesáti minutách čekání na odpověď bylo slíbeno, že expedice proběhne v pátek ráno Realita: v pátek ráno nic expedováno nebylo |
Pátek 11:14 | Slib od Mironetu: Po 22 minutách čekání na urgenci bylo slíbeno, že zásilka bude do oběda u mně Realita: zásilka samozřejmě nedorazila |
Pátek cca 11:30 | Zásilka označená v e-shopu jako vyřízená |
Pátek cca 12:30 | Volal kurýr, že pro mně má zásilku, zda mi jí bude moci dnes přivést |
Pátek 14 hodin | Dorazil kurýr a zaplacenou zásilku chce znovu zaplatit, takže i se zásilkou odjíždí zpět na Mironet |
Pan Pařízek z Mironetu se prý s kurýrem dohodl, že ještě večer přiveze zásilku znovu, tentokrát už bez dobírky. Jsem hodně zvědav. Aktualizace: v pátek v osm večer kurýr opravdu znovu přijel a zpropadenou zásilku přivezl.
Člověk je tvor omylný a je logické, že se občas něco někomu nepovede. Ale abych při banálním nákupu jedné jediné grafické karty narazil na tolik problémů (chyby ADO na stránkách, zásilka nevyexpedována ani ve středu večer, ani ve čtvrtek; skoro hodinové čekání na odpovědi při „online“ komunikaci, několikero nesplněných slibů paní/slečny Zajíčkové a jako korunu tomu všemu, že někdo z expedice odeslal již zaplacenou zásilku na dobírku), to už opravdu není normální. Hlavně, že nemají problém použít velkohubá hesla o nějakých jistotách.
Budete u takových profesionálů nakupovat také?
Jojo neni nad to si pro to dojet osobne a koupit to co je skladem… Bohuzel online sluzby jeste nefunguji jak maji.. Mozna bylo lepsi rict, ze uz nemas zajem o kartu kvuli nesplneni jejich fireniho sloganu…
Já osobně mám zkušenosti s Mironetem pozitivní, přes internet jsem si objednal zboží a massenger mi ho za 3 hodiny dovezl přímo domu.Myslím si, že případy, které zde popisujete se občas stávají u každé společnosti.. 🙂
Já to vidím přesně z opačného úhlu. Je logické, že občas někdy někdo dodá něco včas, nemůže vždy dělat boty 😀
Co je však na mém případu zarážející – viz můj poslední odstavec. Není podstatné, že někdo udělal chybu. To se stává každému z nás.
Ale že tolik lidí nezávisle na sobě udělalo chybu a navíc se k tomu vedení nebylo ani schopno nijak postavit, to vidím u společnosti, která si zakládá na to, že při expedici jedná perfektně, jako dost nedůvěryhodné.
Podle mě to ze začátku ladili a teď už jim to funguje. Já objednávám u Mironetu často a zboží chodí na hodinu přesně.
a ještě nedoladili
Ráda bych všechny varovala před koupí v Mironetu. Máme od loňských Vánoc od nich dva počítače, kupované jako komplet i se SW (á za 30 tis)a je to neustále poruchové a problematické. Nyní již odmítají převzít zodpovědnost, kroutí se a vymlouvají. Nejednají jako seriozní obchodníci!Dávejte si na ně pozor!
Mám podobnou zkušenost, nic si od nich neobjednávejte, 9.12. jsem objednal plazmovou televizi k vánocům, která byla skladem, zaplatil online platbou, a za tři dny mi bylo sděleno, že neví jak je to možné ale že je již vyprodali, podotýkám že byla na skladě po ty tři dny kdy mi po platbě mělo přijít potvrzení. Ujistili mě že do týdne bude, ovšem nebyla, ale že jistě bude do vánoc. Opět nebyla. Po celou tuto dobu se mi nikdo neozval a na maily nereagoval. dnes je 3.1.2010 a já na svou televizi stále čekám. Doufám že sem přibudou i další negativní ohlasy, aby jim zákazníků co nejvíce ubylo a nejlépe aby firma skrachovala. Teď už si mohou být jisti co budu o tomto rádoby obchodě s neschopnými zaměstnanci i vedením všude rozhlašovat. Šmejdi to jsou.
Centrální sklad – v podání Mironetu to je sklad dodavatele. Osobně tam už nikdy nic kupovat nehodlám. Když si objednáte zboží skladem, zavoláte pro ověření, dostane se Vám odpovědi "ano, zboží je skladem", čekali by jste že jej můžete vyzvednout?
Já si to myslel, bohužel mi bylo vysvětleno že je skladem na centrále, a po mé námitce že si jej přeci jedu vyzvednout na centrálu mi bylo sděleno že je to na jiné centrále a že si musím počkat na oznámení o možnosti vyzvednutí.
Naštěstí kousek od jejich centrály na Praze 7 je jiný obchod, který má zboží opravdu skladem (alespoň v té podobě jak slovo skladem chápu já – tj že jej fyzicky mají), je pravda že jsem zaplatil asi o 18 Kč více, ale u LCD monitoru mě to opravdu netrápilo.
Je to jen můj pocit, nebo je tohle klamání zákazníka, de facto podvádění?
Já mám s Mironetem jednu zajímavou zkušenost, která mě spíš pobavila než naštvala. Předminulé září (9. 2008) jsem si u nich přes e-shop koupil notebook s tím, že si ho vyzvednu a zaplatím osobně na brněnské pobočce. Když jsem dorazil na místo, chtěli po mně potvrzení o studiu. Studentský účet na e-shopu jsem sice měl již aktivovaný, ale co, jednou jim to zřejmě nestačí. Notebook stál cca 24000,- a platil jsem v hotovosti 1000 bankovkami. Chlápek je nejprve asi třikrát přepočítal, chvíli je různě obracel proti světlu a pak s ledovým klidem prohlásil, že se mu zdají falešné:-))) Začalo dohadování, vysvětlil jsem mu, že jsou z bankomatu a tudíž na 99,9999% nebudou falešné. Za mnou se pomalu rojili další zákazníci, takže nakonec došel k závěru, že jako padělatel bankovek nevypadám, a po dalším úmorném čekání jsem se laptopu dočkal. Celou dobu se choval značně povýšeně, byl to zřejmě šéf místní pobočky, zatímco já jen ubohý studentík.. Od té doby jsem u nich nakupoval několikrát, ale vždycky už jsem si nechal uboží poslat přes PPL nebo poštou. Jednak v Brně už nebývám tak často, jednak nemám náladu dokazovat prodavači že nejsem padělatel:-)
Chtěl jsem zakoupit notebook. A narazil u této firmy v dopoledních hodinách na velmi zajímavou cenu notebooku Asus. Tak jsem zboží objednal, došlo mi potvrzení objednávky. Takže jsem předpokládal že vše platí. No a odpoledne po cca 5 hodinách mi došlo že, cituji:,, Požadavek o dodání citovaného notebooku za Vámi požadovanou cenu, pak lze zcela bez pochyby považovat za výkon práva v rozporu s dobrými mravy ve smyslu ustanovení § 39 (Neplatný je právní úkon, který svým obsahem nebo účelem odporuje zákonu nebo jej obchází anebo se příčí dobrým mravům.) zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění a jako takovému mu nemůže být vyhověno. Laskavě přijměte naši omluvu za vzniklé komplikace, Vaši objednávku jsme byli nuceni stornovat. ,, konec citace. Asi se někdo vzbudil a řekl že ta cena je blbost a tak šmahem zrušil již uzavřenou smlouvu. Kdyby si toto dělal kdokoliv a kdykoliv, tak to můžeme zabalit. Dle mého, firma nabídla cenu za zboží a já ji přijal a firma to potvrzením objednávky akceptovala. A rozhodně z mé strany k žádnému porušení zákona nedošlo.