Tak i e-shop EVA.cz od Zásobování a.s. obelhává zákazníky

V tomto e-shopu jsem již 2x nakupoval, takže jsem doufal, že můj třetí nákup bude v pohodě. Nebyl a je klasickou ukázkou toho, že kdysi schopný a seriózní e-shop se může totálně pokazit.

Je mým zvykem, že zásadně nekupuji zboží, co je „skladem u externího dodavatele“ nebo „na dotaz“. Pod těmito výrazy se dá totiž schovat úplně cokoliv. E-shop, který tvrdí, že zboží „má skladem u dodavatele“ se snaží vyvolat dojem, že jde o zboží dostupné, ačkoliv ve skladě nemá nic. Je ale možné, že jeho dodavatel používá stejnou fintu a i on zboží skladem na skladě vůbec nemá a má ho mít teoreticky jeho dodavatel, např. importér. Ten ho sice také může deklarovat skladem, ale u výrobce a ve finále tak například budík, který je vedený skladem, může fyzicky existovat akorát ve formě koleček, elektroniky a kdoví čeho v čínských fabrikách, kde čeká na sestavení.

Proto si cením e-shopů, pro které zboží skladem znamená k okamžitému odběru, tzn. teď inzerují skladem, teď tam mohu přijít a teď si ho mohu odnést. Při mém ranním nákupu u eva.cz jsem objednával výhradně takové zboží. Znaje další oblíbenou fintu podvodníků, tj. uvést zboží jako skladem, ale do obchodních podmínek dát okecávku typu zboží skladem expedujeme do 24-72 hodin od objednávky, což opět ve skutečnosti znamená „skladem nemáme, až objednáte, pokusíme se to sehnat, což nám bude trvat 24-72 hodin“. V normálně fungujícím e-shopu totiž k expedici zboží „skladem“ dochází během několika málo hodin od objednávky.
No a právě zboží „ihned k odběru, skladem 2ks“ pro mě byl impuls k nákupu na eva.cz. Do poznámky k objednávce jsem připsal, že zboží potřebuji určitě zítra, protože ho chci mít na víkend a u objednávky dělané v osm hodin ráno by neměli mít problém to během dne vyexpedovat. Při objednávce mě překvapilo, že systém mi vehementně tvrdil, že doručovací adresa je stejná jako fakturační, ačkoliv jsem doručovací adresu vyplňoval. Objednávku jsem stornoval – nebyl jsem si zcela jist, zda jsem na něco nezapomněl – a udělal podruhé, a opět mi systém začal tvrdit, že zcela jasně zadaná doručovací adresa je stejná jako fakturační. Neodradilo mě to dostatečně, chyby se stávají i těm nejlepším. Nicméně pravdou, která se potvrdila, je, že spíš na podobné chyby narazím u amatérů.

Když mi o hodinu a kus později zvonil telefon s neznámým číslem, už jsem tušil problém. A samozřejmě, zboží skladem nemají, ale do 14 dnů mi ho pošlou. To mě nakrklo, protože těžko mohou zboží „skladem 2ks, ihned k odběru“ najednou nemít. No představte si tu náhodu – jeden kus ráno vyprodali a druhý je demonstrační na prodejně a nejde odmontovat. To jsou ale věci. Tak oni otvírají ráno v osm, šest minut poté mají ode mně objednávku na 1ks (čili slušný e-shop by mi 1ks okamžitě blokoval) a přesto se nějak stane, že si právě toto zboží údajně někdo „koupil“ na prodejně. Podotýkám, že jde o poměrně neběžené zboží, které se na krámě netočí jako housky. Chudák obětavá operátorka ale nelenila a vydala se hledat mi ten druhý skladový kousek, aby zjistila, že prý „nejde odmontovat“. Když se ptám, jak může skladové zboží „nejít odmontovat“, tak prý to není na skladě, ale na prodejně. Oponuji, že systém jasně hlásí, že zboží není na vystavené prodejně, ale skladem. Holt prý systém to neumí odlišit. A jak je možné, že to samé zboží si zároveň někdo po objednání koupí na prodejně také nebyla schopna vysvětlit. Kdyby byl člověk hodně naivní, možná by tolika náhodám najednou věřil. Člověk znalý českých e-shopů by si už v tuto chvíli myslel svoje.

Je půl jedné, tedy tři a půl hodiny poté, kdy mi z e-shopu volají, že 2ks skladem ihned k odběru znamená, že nic nemají, ale když si počkám, tak seženou. Člověk podívá na web a zjistí, že oněch reálných 0ks skladem je stále nabízeno jako 2ks ihned k odběru, pak si o tom jednoznačně tuším, že jsou náhody a „náhody“. Škoda, mezi vylhané e-shopy, kde nakupovat je akorát ztráta času, si zařadím další.
eva.cz - 24 hodin poté, co mi volali, že skladem nemají ani jeden kus
Snímek z eva.cz – 24 hodin poté, co mi volali, že skladem nemají ani jeden kus. Na zboží, které nemají, stále lákají zákazníky

7 komentářů u „Tak i e-shop EVA.cz od Zásobování a.s. obelhává zákazníky

  1. Na idnes.cz byl nedavno clanek, ze s e-shopama se roztrh pytel. To taky evidentne vypovida o kvalite sluzeb… Rychle udelat e-shop, kasirovat a pak bez rizika objednat primo od dodavatele… Tento model dlouho nevydrzi.. Snad jen bezny franta uzivatel jim na to skoci…

  2. to co je psáno nahoře to nemuže být pravda ja nakupuji v internetovém obchodě eva pravidelně a když píší že zboží mají skladem tak ho opravdu ve skladě na mělníce mají

  3. Já objednala u eva.cz stojany na světla. Stojany přišli asi po 14 dnech úplně jiné. Obchod se ohradil tím, že chybu způsobil dodavatel a jako jediné řešení nabídl zaslání zpět a vrácení peněz. Mě živí focení a stojany potřebuji k vykonávání činnosti a další prodlení znamená mnoho peněz z ušlého zisku. Závěrem: u eva.cz již nikdy více!!!

  4. TENTO OBCHOD TAKÉ NEDOPORUČUJI!!! Dobře si rozmyslete, než zde nakoupíte nějakou elektroniku (což je u 9/10 případů nějaká vada z druhovýroby). V případě reklamace je toto oddělení NEOCHOTNÉ, AROGANTNÍ, PROTIZÁKAZNICKÉ, a hlavně nic, co slíbí nedodrží!!! Naslibují, že vám do 14 dnů zavolají, nebo že vám půjčí náhradní spotřebič, ale nic s toho neudělají. Reklamaci 30 dní neřeší a když se 30. den sami připomenete, tak si vymyslí, že je sobota, a že vlastně mají na vyřízení ještě pondělí. V pondělí vám samozřejmně zavolají, že reklamace je vyřízena! Navíc dokonce řeknou, že spotřebič nijak nikdo neopravil, protože neprojevil v servise vadu!!! TAK PROČ SI JEJ PAK MUSELI 30 DNÍ SYSLIT?!!?!! No protože na něj zapomněli a kdyby se člověk nepřipomněl, tak o tom nikdo neví!!! Tady už NIKDY Z PRINCIPU NEUTRATÍM ANI KORUNU!!! A všem ostatním doporučuji, aby se tomuto obchodu vyhli obloukem.

  5. U eva.cz nikdy…!!! Zboží v pořádku dorazilo, ovšem reklamace děsné. Požadovali vymontovat a zaslat dřezovou baterii a co bude čtyřčlenná rodina používat po dobu reklamace je nezajímá. Že by třeba fungoval servis jako jinde? Kdyby ta baterie nestála 3tisíce, asi bych to neřešila…A slečna na telefonu arogantní děsně. Fakt už nikdy. Cena není všechno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.