Slevomat a cenzura a lži v praxi

Pro ty, kdo nemají zkušenost s tím, jak „férově“ se slevové servery chovají, mám dnes jednu praktickou ukázku. Přímo z originálního Slevomatu. Ano, toho s velkým S a tím, který se chlubí kvalitou zákaznického přístupu. Toho Slevomatu, jehož ředitel Tomáš Čupr bezostyšně lže, jako když tiskne. Chcete důkaz? Tady je.

Na tomto serveru se v letošním červnu objevila nabídka na údajně „vysoce kvalití (sic!)“ a „exkluzivní“ sirupy. Rád kvalitní sirupy kupuju a protože jsem měl u Slevomatu nějaké kredity, které jsem potřeboval utratit, zvažoval jsem tuto nabídku. Jsa poučen o tom, že potravinářský průmysl je jeden velký podvod, nenechal jsem se uchláchlit superlativy a hledal, v čem jsou sirupy tak unikátní. Pravda, na rozdíl od ryze umělých chemických obarvených sajrajtů, mají deklarován podíl ovocné šťávy, leč ani po podrobném zkoumání jsem nepřišel na to, jaké.

Ve složení totiž bylo vždy uvedeno jen „směs jablečné a XXX šťávy“, kde xxx je většinou ovoce z názvu sirupu. Ne vždy, protože takový sirup Grep a Citrónová tráva je složen pouze z jablečné a citronové štávy plus barviv a aromat. Složení uvedené v tomto formátu tak značně neprůhledné. Když totiž do litru levného obyčejného jablečného moštu přidám kapičku meruňkové šťávy o velikosti špendlíkové hlavičky, už jde technicky vzato také o směs jablečné a meruňkové šťávy. Nicméně protože dle platné legislativy je povinnost uvádět pořadí složek dle poměru jejich složení, takže už od pohledu je evidentní, že tam toho jablečného balastu bude nejvíc. Takhle že vypadá poctivý sirup?

Napsal jsem tedy do Slevomatu dotaz o upřesnění složení, kolik % z ovocné složky dělá levné jablko a kolik zbytek. Jak se dalo čekat, odpověď přišla zamlžená, že v sirupu je 10-30% ovocné složky, dle typu. Protože jsem se ptal jednoznačně konkrétně na podíly v ovocné složce, je evidentní, že než k nepochopení dotazu došlo k odehrání do autu, protože přiznat barvu (=být fér k zákazníkovi) se obchodně nevyplatí, není v zájmu Slevomatu, aby zákazník zjistil, že ty „exkluzivní“ a „vysoce kvalitní“ sirupy jsou vesměs jen ochucený, oslazený a notně vodou naředěný jablečný mošt. Napsal jsem i přímo výrobci, ten ale odpověděl rovnou vyhýbavě, že mi poměr složek neřeknou, je to obchodní tajemství. Co na tom, že výrobci skutečně kvalitních sirupů (zmínit mohu třeba oblíbenou značku Yo!) přesné složení uvedou a nebojí se vyzrazení obchodního tajemství. Nejspíš proto, že jejich sirupy jsou opravdu dobré, poctivé a nepančované jablkem.

Jelikož jsem však ty kredity za něco utratit musel vzhledem k tomu, že měly brzy vypršet a na Slevomatu se prakticky nic pořádného už koupit nedá, sirupy Essence jsem si koupil. Přišly brzy a nezklamal jsem se – chuťově nic moc, takové mdlé a málo výrazné – člověk by po chuti prakticky nepoznal, jakou že to pije příchuť. Když se tyto sirupy objevily v akci znovu, nedalo mi to nevyjádřit své zklamání. Už při psaní jsem tušil, že jakékoliv negativní zmínky Slevomat hbitě zcenzuruje, protože nejdůležitější je prodat a nikoliv mít spokojného zákazníka, který si nenaletí. Cenzuru má navíc vyřešenou tak fikaně, že na první pohled není vidět, protože můj příspěvek v diskuzi vidím:

Stačí se však do téže diskuze podívat nepřihlášený či jako někdo jiný a hle – kritický příspěvek nikde. Můj příspěvek mezi dotazem Vendy a Jany Štruncové zmizel:

Co na tom, že je slušně psaný, k věci a podpořen argumenty? Že ředitel Slevomatu Čupr tvrdí, že takové nemažou?

Lež jako věž, viz můj smazaný příspěvek.

Člověk pak jen žasne, když dále v diskuzi čte „vidím zde samé chvály“. Ještě aby ne, když kritiku Slevomat maže! Ale to se ti napálení zákazníci nemají jak dozvědět.

A když jsem někde četl, že Slevomat patří mezi nejkvalitnější slevové servery u nás, nutně mě napadá, jak „kvalitní“ jsou asi ty ostatní, když ten nejlepší má prolhaného ředitele a kritiku před svými zákazníky skrývá.

14 komentářů u „Slevomat a cenzura a lži v praxi

  1. Dovolil jsem si to sharovat na FB 😉 Velmi poucne… Tomas Cupr, je opravdu "liska" 🙂 nezdal se mi uz na #webexpo pred rokem… konecne se ukazalo, ze muj pocit byl spravny 🙂

  2. Slevomat je jen marketingová (a někdy už i prodejní) platforma. Nabízí naprosto běžný produkt jiného výrobce, mimochodem šťávy Essence jsou jedny z těch lepších (můj osobní názor). Pokud se vám zdá, že produkt neodpovídá vašim představám, tak ho přeci nekupujte. Proč máte potřebu ventilovat, jestli vám šťáva chutná nebo ne (cituji:"…a skutečně nejsou nic moc"). To je přeci subjektivní věc. Nedivím se Slevomatu, že vás skryli, já bych udělal to samé. Vaše výpady proti nabídce ("mdlá chuť", "není nic moc", "kvalitní konkurence s tím nemá problém" apod.) i proti Slevomatu (poslední věta) bych si také nenechal mezi komentáři. Nemají totiž žádnou hodnotu a zcela zbytečně by mi kazili prodeje něčeho, co není špatné.
    Je velké množství lidí, kteří mají šťávy Essence rádi. Tyhle šťávy nejsou ani ničím nebezpečné nebo jinak "za hranicí". Nechápu, proč by je Slevomat nemohl nabízet.
    Nebo také takhle usilovně bojujete proti Albertovi, Kauflandu a dalším, kteří tuto šťávu nabízejí? Na nich není tak lehké si schladit žáhu a není "in" na ně veřejně plivat, že?

    Poznámka: Nejsem zaměstnancem Slevomatu.

  3. Milý Petře, děkuji za názor. Je tím nejlepším důkazem, že fakt, že někdo umí psát, ještě neznamená, že umí číst.

    1) Pokud se vám zdá, že produkt neodpovídá vašim představám, tak ho přeci nekupujte.
    Jasně jsem psal, že mi měly vyexpirovat kredity a tak jsem je musel za něco utratit. Buď neumíte číst a nebo pochopit psaný text.

    2) Proč máte potřebu ventilovat, jestli vám šťáva chutná nebo ne
    Je snad logické, že se člověk o své zkušenosti dělí. Budete snad kopat do těch, kteří píšou, že jim sirup přijde "jako jeden z těch lepších", proč mají potřebu co ventilovat? Buď svůj názor na produkt slušně vyjádřit lze a nebo nelze. Ale není příliš logické říct "komu nechutná, ten to říct nemůže", jak se o to pokoušíte.

    3) Nechápu, proč by je (sirupy Essence) Slevomat nemohl nabízet.
    Já jsem snad někde psal, že je Slevomat nemůže nabízet? Opět – absolutně nejste schopen pochopit psaný text.

    4) Nebo také takhle usilovně bojujete proti Albertovi, Kauflandu a dalším, kteří tuto šťávu nabízejí?
    Opět nechápete text. Mně je jedno, co Slevomat nabízí. Mně vadí, že jeho ředitel lže, že slušné příspěvky necenzurují a přitom to není pravda, jakmile se jim nelíbí, mizí ze světa.

    5) Na nich není tak lehké si schladit žáhu a není "in" na ně veřejně plivat, že?
    Proč je to pořád o tom samém? Článek není o tom schlazovat si žáhu nebo na někoho veřejně plivat, ale poukázat na neférové prakticky a na lhaní. Kdybych se s tím setkal u kohokoliv jiného, napíšu o tom taky.

    Závěrem mi dovolte doporučení. Pokud nejste schopen text pochopit, požádejte někoho, aby Vám vysvětlil, o čem je. Pokud nikoho takového neznáte, napište autorovi, on Vám myslím vše rád vysvětlí. Ale pustit se místo toho do psaní komentářů a bojovat proti věcem, které v textu nejsou, je ten nejlepší způsob, jak ze sebe udělat blba.

    Doporučuji k přečtení a hlavně k pochopení následující text, je pro Vás jak dělaný:
    Trvale udržitelná kráva. To zajímavé začíná odstavcem "A jsme u oné druhé půlky problému komentářů".

  4. Dobrý den,
    společnost Podravka – Lagris ani Slevomat nikdy složení neskrývali. Lze to vidět i pohodlně na stránkách výrobce (http://www.sirupy-essence.cz/eshop/…), a to u každého produktu po rozkliknutí možnosti "detaily". Oproti jiným sirupům produkty opravdu neobsahují chemické konzervanty, umělá aromata a umělá barviva. Složení je přírodní. Podíl ovocných složek je, nicméně, přesně jak uvedl obchodní ředitel společnosti, opravdu obchodním tajemstvím. Kromě toho, pokud by bylo cokoliv v nepořádku, zboží můžete vždy do 14 dnů od převzetí vrátit. Peníze v tomto případě vrátíme bez vytáček a velmi rychle.

    Co se týče samotného příspěvku, nebyl viditelný do doby dokud jsme na něj neodpověděli. Nyní je již viditelný všem uživatelům. Žádné příspěvky, pokud nejsou vulgární, nemažeme.

    Hezký den,
    Petr Bořuta
    velvyslanec zákazníků Slevomat.cz

  5. Pane Bořuto,
    krásně si potiřečíte: "složení nikdy neskrývali" a hned kus za tím "podíl ovocných složek je obchodním tajemstvím". Ano, to je to, co jsem tvrdil a opakuji, že je-li např. v jahodovém sirupu Essence nejvyšší podíl ze všech šťáv té jablečné (namísto jahodové), tak je někde něco špatně. To zaprvé.

    Za druhé, pokud jste příspěvek nyní odcenzurovali, měli byste mít "koule" na to to přiznat a ne se schovávat za "nebyl viditelný, protože jsme na něj neodpověděli". Jak se všichni mohou kdykoliv přesvědčit, necenzurované příspěvky jsou na Slevomatu v diskuzi zobrazeny vždy i bez odpovědi. Apropos, první odpověď na tento příspěvek přišla už dnes v 11:23 a přesto ani poté zobrazen nebyl.

    Nicméně už se ke mně i doneslo, jaké další lži se pan Čupr v souvislosti s tímto blogpostem dopustil. Na Twitteru napsal: "Jinak toto je pan co psal a sproste nadaval obchodnimu rediteli Podravky."
    Nemám žádný problém jediný mail, který jsem panu Čiháčkovi psal, publikovat. Bylo to totiž velmi slušný dotaz na složení těch sirupů a samozřejmě neobsahuje ani jeden hrubý, vulgární či dokonce sprostý výraz. Pan Čiháček mi odpověděl a tím to celé skončilo. Pokud pan Čupr v tom mém mailu najde jediné sprosté slovo, půjdu se jemu i panu Čiháčkovi osobně omluvit. Já totiž hrdost a čest mám a za svým slovem si dovedu stát.

  6. Dobrý den,

    nebudu se tu vyjadřovat k obviněním ze lži. To rozhodně nemá na anonymním fóru cenu, zvláště s člověkem, který je na křížové výpravě a nedokáže pochopit, že ředitel společnosti těžko přečte každý příspěvek a neřeší, zda je zveřejněn nebo ne. V tomto případě jsem svolal schůzku a znovu zaměstnanců zdůraznil, že pouze příspěvky SPAMové, vulgární, urážlivé, rasistické a lživé nebudou schváleny. A ano, zaměstnanci dělají chyby, jako v případě vašeho příspěvku, za což jsem jim vyčinil. Nebo když ředitel firmy o 100+ lidech prohlásí "jsme poctivá firma" a jeho zaměstnanec pak někde někoho okrade, tak je ředitel lhář? Můj názor je, že selhal jednotlivec. Pokud mu to tedy ředitel nenařídil. A já bych vás ještě jednou rád ujistil – nikdy jsem nikomu nenařídil cokoliv cenzurovat.

    Jen se ohradím – nepsal jstem, že jste panu Čiháčkovi nadával písemně. Vím, že jste spolu i mluvili. Nahrávku samozřejmě nemám.

    Teším se, až vás potkám ve svém Albertu nebo Kauflandu, kde jistě napravujete každodenní křivdy, které se tam na zákaznících dějí – od špatně označeného pečiva po falešné slevy. Jistě jim také vyčítáte i složení potravin, které tam nabízejí. Lidé jako vy jsou potřeba – ale jen pokud jim jde o široký princip a ne cílený útok na jeden subjekt. To zatím nedokážu posoudit.

    Mějte se hezky,

    Tomáš Čupr

  7. Dobrý den,
    složení je uvedeno na webu dle zákonných požadavků a v těch není obsažena nutnost uvádět podíl ovocných složek. Z rozumných důvodů (obchodní tajemství) tedy společnost Podravka – Lagris podíly neuvádí. Názor na konkrétní složení tohoto sirupu je na individuálním posouzení zákoníka. Jen bych uvedl, že neobsahuje žádnou chemii a složení je přírodní. My vaše hodnocení bereme, každý zákazník má jiné preference.

    Co se týče diskusí, uvedl na pravou míru chybu zaměstnance již přímo Tomáš Čupr.

    Petr Bořuta
    velvyslanec zákazníků Slevomat.cz

  8. Pane Čupře, děkuji za odpověď. Víte, jsem si velice dobře vědom toho, že nejlépe může člověk hovořit sám za sebe, protože stavět se za něco, o čem nic nevím, může být ošemetné a člověk by to měl dělat výhradně tehdy, může-li za něco dát ruku do ohně.

    Pokud tvrdíte, že ve Slevomatu nemáte potřebu slušné a věcné příspěvky mazat a děláte to, tak prostě lžete. Můžete to svádět na selhání jednotlivce, to je dnes populární. Měl byste si ale potom dávat pozor na to, za koho se vyjadřujete, když to pod kontrolou nemáte.

    A co se týče pana Čiháčka – s ním jsem telefonicky skutečně nehovořil. Netuším, zda je to zase další kličkování z Vaší strany – nejde prokázat nadávání e-mailem, tak zkusíme neprokazatelný telefonát. Každopádně jsem si jist jedním – já na lidi sprostý nejsem, takže jsem těžko mohl někomu nadávat. Ulítl jsem před rokem a půl, kdy mi hodinář zničil hodinky a pak mi do očí tvrdil, že on to nebyl, protože jsem je u něj v opravě neměl, protože na to nemám papír. To jsem mu něco sprostého řekl. Je to taky výjimka, na kterou si díky tomu velmi dobře pamatuji. Takže než zase příště budete někomu něco podsouvat (jako např. můj údajný telefonní hovor), ověřte si nejprve informace, protože potom budete za lháře skutečně Vy.

    A mimochodem, na Twitteru jste napsal „Tech emailu bylo vice. A ta konverzace se dost zvrhla.“. Ten mail byl jediný z každé strany. Já jsem položil dotaz (slušně), pan Čížek mi slušně odpověděl a tím celá konverzace skončila.

  9. Zajímavé, že zde zatím komentovaly zainteresované osoby a prakticky žádný nestranný divák. Slevové servery jsou skvělý byznys, sám si tím přivydělávám prodejem různých věci z Číny. Server, kde prodávám, nenabízí prakticky žádnou moderaci diskuze, mohu pouze odpovídat na dotazy. Myslím si, že je takový přístup správný, nevadí mi, když se někomu nelíbí můj produkt a nebojí se to dát najevo. Obecně považuji mazání nepohodlných komentářů za obrovské zlo internetu, které lze vidět jak na podobných serverech, tak třeba v internetových magazínech. Vždy mě zahřeje u srdce, když někdo na takovou kauzu upozorní, děkuji tedy bIERDIEmu za jeho článek, doufám, že si ho přečte co nejvíce lidí.

  10. Mam stejnou zkusenost jako ty, jakakoliv kritika se nezobrazi – CENZURA.
    Prispevek neni viditelny pro ostatni a ani na urgence se k odpovedi nikdo nema.
    Mohu dolozit screenshoty. Nejedna se o zadnou chybu nebo selhani zamestance, je to cilene.

  11. Musím také reagovat na Petra, opravdu mi netvrďtě, že nejste zaměstnanec slevomatu či prodejce sirupů Esencce. Pokud tvrdíte, že je to subjektivní pocit, že jsou mdlé a bez chuti a nemají se tedy tyto komentáře umisťovat, tak pak by slevomat neměl zveřejňovat ani pozitvní reakce, aby to bylo čestné a spravedlivé. Protože jinak je to marketingový podvod na lidi! Ano marketingově dobře udělané,ale současně i podvod!

  12. A ještě mi to nedá se nevyjádřit ke cenzuře na slevomatu. Jsem pravidelný kupující na slevomatu, ale bohužel jsem si také náhodou všimla toho, že můj příspěvek nebyl zobrazen v diskuzi. V diskuzi se ukázal pouze u mě, ale jinak nebyl vidět. Příspěvek se týkal poukázání na to, že tatáž firma nabízí totožné zboží ještě levněji na svých webových strankách, což mi přišlo přinejmenším podivné. Záměrně bylo poté toto zboží odsraněno z prodeje na e shopu a po skončení akce jsem ho našla opět za totožnou nízkou cenu. Cena byla pro slevomat fiktivně zvýšena. Vím, že toto se děje zcela běžně a nejen na slevových portálecha,ale i v obchodech kamenných. Lidi vidí sleva a už kupuji. Ale u portálu Slevomat mě to hodně zklamalo, protože jsem byla do té doby přesvědčena, že takovéto nekalé praktiky nedělá.

  13. Tak je fakt, že ze začátku tohle na slevomatu bylo celkem běžně, ale podle mě se kvalita zboží a slušeb zlepšuje, protože Slevomat je čím dál tím větší firma, která si již tyto přešlapy nemůže dovolit.

  14. Nemyslím, že máte pravdu. Cenzurují diskuze stále a to přesně stylem "nepohodlné dotazy či nespokojené ohlasy smazat, kladné ponechat". Nabídky jsou stále pofidérní, nedávno jsem byl upouzorněn třeba na nějaký "tuning motoru", kde ta firma zcela evidentně slibovala absolutní nesmysly (obrovské nárůsty výkonů u benzínových atmosfér, načipování auta, které nemá přepisovatelné mapy dat a podobně. Byly odkazy na recenze řekl bych jednoznačně prokazující to, že firma podvádí (ve zkratce auto na brzdě před čipem mělo po načipování na brzdě totožný výkon, žádné desítky koní směrem nahoru se nekonaly) a vše Slevomat bohorovně smetl ze stolu, že to jsou pomluvy konkurence.

    Prostě koruna jim nesmrdí. Pravda je, že z té slevové žumpy u nás vycházejí zhruba nejlíp, ale stále je to jednooký mezi slepými králem. Vidím v tom zcela jednoznačně vliv toho, že slevový business upadá a začíná to být styl každá koruna (z prodaného kuponu) dobrá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *